Soksajtos frittata

Imádom az olaszokat. Az életszeretetük, az egyszerű, de zseniális konyhájuk, az állandó optimizmusuk és pozitív életszemléletük ragadós. Akárhol jártam eddig Olaszországban, egy dolog mindenhol biztos volt: ha evésről van szó, nem viccelnek. Szeretettel és odaadással készítik el az ételeket, és bár nem a legfotogénebb tányérokat kaptam, az ízük felülmúlt minden aprólékosan és precízen elkészített és feldíszített tányért. Félreértés ne essék - a fine diningnak is megvan a maga helye és ideje, de nem egy olasz trattoriában. Mert mi is tulajdonképpen egy frittata? Egy felturbózott omlettről beszélünk valójában, a francia quiché-re adott rusztikus, tésztamentes válasz. A felvert tojáson és burgonyán kívül pedig olyan ez az étel, mint egy üres vászon: azzal töltöd meg, amivel szeretnéd, akár sok sajttal, akár lazaccal vagy éppen spenóttal: a döntés a tiéd. 

Hozzávalók:

- 4 közepes méretű burgonya (aka. krumpli)

- 3 tojás

- 3 dl tejszín

- 5 dkg márványsajt

- 5 dkg reszelt parmezán sajt

- 5 dkg reszelt Cheddar sajt

- 5 dkg Eidami sajt

- 1 kis fej lilahagyma

- só, bors

- néhány szem koktélparadicsom

A burgonyákat sós vízben megfőztem, majd felkarikáztam őket. Egy tálban kikevertem a tejszínt, sajtot, tojást, fűszereket, és a korábban csíkokra vágott és megpirított lilahagymát. Egy mélyebb, tűzálló tál alját kiolajoztam, és kiraktam burgonyakarikákkal, majd ráöntöttem a sajtos-tojásos keveréket és rátettem a koktélparadicsomokat dekor miatt. Mehetett is a sütőbe 180 fokra, 45-50 percre, míg meg nem szilárdult a tojás és szép színt nem kapott. Hidegen és melegen is nagyon finom, hamar elfogyott nálunk! 

Jó étvágyat!