Pastel de choclo

A chilei konyháról jóformán semmit nem tudtam, mikor először megkóstoltam ezt az ételt egy helyi ismerősöm által elkészítve. Első ránézésre meg nem mondtam volna, hogy mi ez, azt hittem, hogy valamiféle süti, de felvilágosítottak, hogy ez bizony főétel lesz. Kíváncsian kérdeztem meg, mit tartalmaz, majd elégedett mosollyal nyugtáztam, hogy ez tulajdonképpen egy darálthúsos kukoricapite tojással, olívával és mazsolával. Mazsolával?! Erre a tényre kétszer is rákérdeztem, azt hittem, valamit rosszul hallottam, de nem. Egy kicsit meghökkentem, de aztán az éhségem és kíváncsiságom győzedelmeskedett, és annyira megkedveltem ezt az ételt, hogy azóta többször is elkészítettem. Ha szereted a különleges ízélményeket, ezt mindenképpen javaslom kipróbálásra! A recept, amit kaptam, a következő:

Hozzávalók:

- 2 fej vöröshagyma, csíkokra vágva

- 40 dkg darált marhahús (van, aki csirkecombot is tesz bele, én kihagytam)

- só, bors, kömény ízlés szerint

- 2 konzerv csemegekukorica

- 1,5 dl tej

- 1,5 ek. cukor

- 1 ek. bazsalikom

- 1 ek. vaj, vagy zsír

- 1 marék olívabogyó

- 3 főtt tojás

- 1 marék mazsola

- porcukor szóráshoz

Egy kevés olajon megpirítom a felcsíkozott hagymát, majd hozzáadom a darált húst, fűszerezem sóval, borssal, köménnyel, és azt is pirítom 10-15 percig. Közben a turmixgépben pépesre turmixolom a kukoricát 1 dl tejjel. Ilyenkor adom hozzá a bazsalikomot is, illetve volt, hogy kísérleti jelleggel csilit kevertem bele, és nagyon jó lett a végeredmény. A vajat egy mély edényben megolvasztom, rászórom a cukrot, egy csipet sót, és beleöntöm a pépet. Ha túl száraznak tűnik a keverék, akkor most még adhatunk hozzá fél dl tejet, nekem néha kell, néha nem. Most jön a trükk: közepes, de inkább kis lángon folyamatosan kevergetni kell a kukoricás masszát, míg be nem sűrűsödik. Ez általában nekem 15 percet vesz igénybe - ekkor már úgy bugyborékol és pöfög az egész, mint a mamám baracklekvárja, amit gyerekkoromban a tűzhelyen felejtettem jópár órára, és még a plafon is lekváros lett. Javaslom a rohamosztagos pajzs használatát ennél a fázisnál, hogy az esetlegesen felpöfögő kukorica ne égessen meg. Ha a kukoricamasszát elkészültnek nyilvánítjuk, mehet a rétegezés: egy mélyebb tűzálló tál aljára mehet a darált hús, rá az olívaszeletek (én feketét használtam, de a zöld is tökéletes), a tojás, mazsola és végül a kukoricamassza. A tetejét meghintem porcukorral, és mehet is a sütőbe 50 percre (180 fok), vagy amíg a tetején a kukorica szépen meg nem pirul. 

Jó étvágyat!