Enchilada

A mexikói konyhát nagyon közel érzem magamhoz, ugyanis nagyon sok fűszert használnak, és határozottan csípős ételeket készítenek. Emellett egy ősi, több, mint 9000 éves kultúráról beszélünk, akik elhozták nekünk a csokit, a kukoricát és csilit, hogy csak a számomra legfontosabb és legkedvesebb alapanyagokról beszéljünk. Az UNESCO  ennek elismeréseképpen felvette a tradicionális mexikói konyhát a kulturális örökségek listájára.

Sokáig gondolkoztam, mit készítsek innen, hiszen mindenkinek a chili con carne  jut eszébe a mexikói konyháról (ami, mint megtudtam, nem is mexikói étel!), de én pont emiatt inkább egy enchiládát készítettem. Hogy őszinte legyek, sokáig nehezemre esett megjegyezni, mi a különbség a burrito, taco, nacho, tortilla és enchilada között, de vénségemre lassan sikerült ezt a tudást elsajátítanom.

Hozzávalók:

- 30 dkg darált marhahús

- olíva olaj

- 1 fej apróra vágott vöröshagyma

- 1 konzerv hámozott paradicsom paradicsomlében

- 4 dl paradicsomlé

- 1 ek. liszt

- csili, só, bors, bazsalikom, kömény, koriander, fokhagyma

- 4 kukoricatortilla

- reszelt sajt

Az apróra vágott vöröshagymát és darált húst olívaolajon megpirítom, sóval, borssal, fokhagymával, bazsalikommal, köménnyel, korianderrel és sok csilivel fűszereztem. Hozzáadtam a konzervet az egész paradicsomokkal, és 20 percet főztem alacsony lángon. Eközben egy külön edényben elkészítettem az enchilada szószt. A lisztet kikevertem 2 ek. olívaolajjal, megpirítottam, majd felöntöttem a paradicsomlével. Fűszereztem az előbb használt fűszerekkel, és megvártam, míg felforr és besűrűsödik. Ha túl sűrű lenne, akkor nyugodtan öntsd fel húsleves alaplével. 

Az összeszereléshez a tortillalapokat töltsd meg a darált húsos raguval, tekerd fel, és tedd be őket egy tepsibe, ahova előzetesen már beleöntötted az enchilada szósz felét. Mikor már az összes tortilla fel lett tekerve, öntsd rá a maradék szószt, tedd be a sütőbe és 180 fokon süsd fél órát legalább, vagy amíg szépen meg nem pirul a sajt.

Forrón tálald, én adtam hozzá egy kis jalapenot is pluszban.

Jó étvágyat!