Mac and cheese

Az amerikaiak comfort foodjaamiről már a XIV. században is írtak angol receptkönyvek, és amit a XVIII. században maga Thomas Jefferson elnök hozott be Európából, hogy aztán meghódítsa az egész kontinenst. Az étel, ami eddig minden filmben és sorozatban feltűnt legalább egyszer. Az étel, amié Tészta, sok-sok sajt, vaj, ropogós zsemlemorzsa - ez a titka a tökéletes mac'n cheese-nek. A macaroni tészta ebben az esetben viszont szarvacska, köze sincs az általunk ismert és használt makarónihoz (amihez engem elég rossz gyerekkori élmények kötnek), szóval ha teheted, akkor kérlek, kérlek azzal készítsd! Sajnos nekem ez nem áll módomban, mivel sehol sem találtam gluténmentes szarvacskát a városban, szóval maradtam ennél a csicseriborsó-tésztánál.

Hozzávalók:

- 10 dkg száraztészta

- 2 dl tej

- 1 ek. vaj

- 1 ek. kukoricakeményítő

- 10-15 dkg reszelt sajt vegyesen: cheddar, parmezán, gruyére, gouda, ami van épp otthon

- 5 dkg szalonna

- só, bors, szerecsendió

- zsemlemorzsa a szóráshoz

A tésztát bőséges vízben kifőztem az utasításoknak megfelelően, majd félreraktam. Egy hőálló tálat kiolajoztam, és meghintettem zsemlemorzsával. A vajat felolvasztottam, elkevertem benne a keményítőt és felöntöttem tejjel. Mikor felforrósodott, mehetett bele a reszelt sajt, és a fűszerek - én egy pici csilit is adtam hozzá. A tésztát összekevertem ezzel a szósszal, majd beleöntöttem az előkészített tálba. A tetejét megszórtam zsemlemorzsával és szalonnacsíkokkal, és mehetett is 20 percre a sütőbe, 180 fokra. Addig sütöttem, míg a tésztán lévő zsemlemorzsa és a szalonna szépen megpirult. Zseniális - főételként is megállja a helyét, de sokan köretként szolgálják fel húsok mellé. Egy próbát megér legközelebb, a sajtos-tejfölös tészta helyett!

Jó étvágyat!