Budín de pan

Meglepő, de Argentínából nem egy jó asado (barbecue) receptjét hozom chimichurrival, hanem egy desszertet, ami egy újabb felhasználása az otthon található mindennapos alapanyagoknak. Az olaszok a maradék kenyérből salátát csinálnak, az argentinok viszont kenyérpudingot. Első hallásra eléggé elszörnyülködtem rajta, hogy lehet kenyérből pudingot varázsolni, de aztán elkészítettem és rájöttem, hogy ezt gyakrabban kell csinálnom! Nagyon finom íze van, és az, hogy egy karamellréteg öleli körbe a sütit, már csak hab a tortán (némi képzavarral élve). Egyszer mindenképp javaslom kipróbálásra, megéri!

Hozzávalók:

- 8 ek. kristálycukor

- 1 közepes méretű szikkadt bagett

- 3,5 dl tejszín

- 3,5 dl tej

- 1 ek. vaníliakivonat

- 6 ek. kristálycukor

- 3 tojás

Egy mélyebb tűzálló tálba (amiben majd a puding sülni fog) beleszórtam a 8 ek. kristálycukrot, és betettem a sütőbe karamellizálni. Nem akartam még egy edényt összepiszkolni a karamellkészítéssel, és így tökéletes karamell lett a végeredmény. A bagettet ujjnyi vastag szeletekre vágtam, összekevertem a tejet, tejszínt, maradék cukrot és mindent, és ebbe a keverékbe mentek a kenyérkék. Hagyni kell őket, hogy szívják be a turmixot, és ha már majdnem mindent felszívtak, mehetnek a sütőbe a karamellre rétegezve szépen. 180 fokon kb. 60-75 percet sütöttem, addigra szépen felfújódott és kocsonyássá vált - akkor jó, ha már szépen megbarnult, a széle szilárdabb, de a belseje még rezgős kicsit. Még forrón kiöntöttem a sütőformából, hogy az olvadt karamell szépen körbefolyja. Mi hidegen szerettük, kis baracklekvárral, ami az édességét ellensúlyozza, de mindenhogy nagyon jó!

Jó étvágyat!