Kapsalon

Mikor Hollandiába költöztünk, elég hamar rájöttünk, hogy a helyi konyha kevésbé változatos, mint mondjuk az ázsiai vagy a magyar, viszont szerencsére a helyiek nagyon befogadóak és kreatívak voltak más nemzetek konyhájának elsajátításában és "hollandosításában", egy ilyen házasságnak köszönhető a kapsalon is. Bevallom, mikor először láttam ezt az ételt az étlapon, elbizonytalanodtam, vajon mi is ez. Bár eléggé hiányos a holland nyelvtudásom, azt tudtam, hogy a kapsalon fodrászatot jelent, és azt gondoltam, hogy nem hajvágás közben szolgálják fel a tostimat, de hogy mi lehet ez, az rejtély maradt. Hamarosan aztán fény derült a turpisságra: a kapsalon nevét egyik kitalálójáról kapta, ugyanis egy rotterdami fodrász találta ki ezt a buliételt egy helyi gyrosossal együttműködve,  2003-ban. Bár ez nem olyan régi és tradicionális ételük, mint a sajtos szendvics, mégis hatalmas népszerűségre tett szert viszonylag rövid idő alatt. Laktató, kalóriadús, finom, tökéletes egy átiszogatott este előtt/után. Ezt leginkább talán egy sajtos gyrostálhoz tudnám hasonlítani, ha otthoni megfelelőt kellene keresnem neki.

Hozzávalók:

- 70 dkg hasábburgonya

- 50 dkg csirke-vagy sertéshús shoarma fűszerkeverékkel

- 10 dkg gouda sajt 

- egy uborka

- pár szem koktélparadicsom

- 1 jégsaláta felszeletelve

- 1 kis fej vöröshagyma felszeletelve

- 1 nagy joghurt

- só, fehérbors, fokhagyma

- sambal szósz ízlés szerint

A hasábburgonyát bő olajban kisütöttem, és közben a húst is alacsony lángon egy serpenyőben megsütöttem. Gyros fűszerkeverék is jó a shoarma helyett, vagy az alábbi keverékben pácoljuk egy estét a húst: őrölt kömény, koriander, fűszerpaprika, fokhagyma, kurkuma, szegfűszeg, cayenne, gyömbér, bors, só és fahéj olajban elkeverve.

Ha a krumpli és a hús megsült, tipikusan egy alumínium tálba teszik őket, megszórják reszelt sajttal és szépen egybesütik ezt. Miközben a jóság sül a sütőben, készíthetünk hozzá egy fokhagymaszószt: a joghurtot vagy tejfölt kikeverem sóval, borssal és pár gerezd friss fokhagymával. Én most ezt következő szintre emeltem, és belereszeltem hozzá az uborkát is, kvázi tzatzikit készítve. Tálaláskor a tál tetejére halmoznak salátát, paradicsomot, hagymát és uborkát, és bőségesen meglocsolják fokhagymaszósszal (az én esetemben tzatzikivel).. Aki csípősen szereti, az tehet rá sambal szószt is. 

Jó étvágyat!